080325

Nu har jag varit dålig på att skriva här så nu får jag ta mig lite i kragen! Det har hänt ganska mycket i planeringen på senaste. Det allra senaste är att jag ska åka och titta på en klänning imorgon i Katrineholm med en av mina täronor. Den är perfekt på framsidan men ska se till att få den omsydd där bak. Det är en dragkedja och jag vill ha snörning, framförallt för att få den så flexibel som möjligt storleksmässigt.

Lite krångel där, säljaren skrev ett medelande till mig på BT där det stod att hon hade mailat fler bilder på klänningen samt sitt telefonnummer, men det har inte kommit fram något mail. Så har jag inte fått något telefonnummer imorgon bär det av till Katrineholm iallafall, är man bridezilla så är man. Skickar väl iväg ett medelande till henne på BT på morgonen med mitt telefonnummer, annars har jag hennes adress och vet att hon brukar vara hemma efter kl 17. Så då blir det väl att bo utanför hennes dörr tills man kommer in och får titta på klänningen.

Det är jättesvårt att hålla sig nu, längtar tokmycket efter att få sätta ringen på min m2b's finger och komma ett snäpp närmare det stora, att vara bara varandras. Kärleken, den är fin.

Det är ändrade planer i brudföljet nu, min bästa vän (en kille) visade sig inte vara så hjälpsam.. Så vi har kastat över honom till min m2b's följe. Så han kommer ha sin bästa vän och min bästa vän vid sin sida. Jag kommer ha min syster och en väldigt nära vän (hon som åker med imorgon till Katrineholm) vid min sida. Det känns väldigt bra. Lillkillen ska vara brudnäbb med en väldigt söt tös vi ska flirta till oss av en nära vän. Har ännu inte bestämt om jag vill att de ska gå in före alla andra, eller om jag vill gå in med dem i varsin hand. Jag vet inte. Mycket som snurrar.. Har tänkt att börja med en checklista i slutet av varje inlägg och hoppas på att kunna bocka av minst en sak i veckan på den. Nu kör vi på allvar. LYCKA!

Väldigt positivt är att mina tärnor har enats om en och samma klänning! Så nu ska jag maila runt till lite fabriker i Kina och kolla vad de tar för att sy upp 2 exemplar av den bilden. Min systerska ha denna klänning  som den ser ut och min vännina ska ha den lång.

474887-13

Kan inte hålla mig en sekund till från att krypa ner i värmen hos min m2b i sängen så skriver ner checklistan nu och pyser sen.

Att göra inför dagen B:

[X] Boka kyrka
[X] Boka lokal
[X] Boka bröllopssviten
[/] Bröllopsklänning (ska titta på imorgon)
[] Slöja
[/] Brudgummens kostym/frack (ska hyras)
[/] Tärnklänningar (beställs i januari)
[] Näbbkläder
[] Marsalk kläder
[X] Val av toasmadame (VÄRLDENS bästa)
[] Inbjudningskorten
[] Vigselprogram
[] Festprogram
[/] Bröllopstårtan (har hittat en privatperson på FL som ska fixa)
[/] Catering (har valt firma och buffé)
[/] Gästlistan (jobbas för fullt)
[/] Fotograf (har en tillfrågad)
[/] Smycken (sätter in pengar för halsbandet imorgon och inväntar besked om örhängen)
[] Skor
[] Transport
[X] Frisör (ska försöka flirta till mig fratis till tärnorna också)
[/] Smink (en vännina från Hassela kommer ner och provsminkar mig nu i april)
[] Gästbok
[] Vigselring
[] Bordsdekorationer
[] Hindersprövning
[] Äktenskapsförord
[] Namnbytes papper
[X] Sång i kyrkan (en vännina sjunger och min syster spelar)
[X] Solist till bröllopstryckaren, vi dansar inte vals (en bekant)
[] Text och instrumentalmusik till Solisten på festen
[/] Serveringspersonal (2/4 klara)
[] "Kläder" till bröllopsnatten (shopping med toasmadame)
[] Morgongåva
[/] Val av psalmer och in- & utgånsmarcher  (måne&sol är spikad)
[] Toalettpapper till festlokalen
[] Presenter till tärnor och marsalker
[] Dryck till festen
[] Pyssel till barnen på festen
[/] Festlekar (funderar kring singstar/guitarr hero turnering)
[] Önskelista

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0