080303

Idag beställde vi ringarna, handpenningen betald. Vi hämtar ut som i nästa vecka och då kommer bild. Kikade lite på matchande ringar till vigselringen, men det fanns bara med diamanter. Jag ska ha en rosa sten annars får det vara. Jag tänker bara gifta mig en gång och då ska jag ha en sån ring. Förlovningsringarna är ganska breda (inga overkills), släta i vitt guld. Så jag vill ha en smal enkel vigselring i vitt guld med en rosa liten sten. Kanske kan tänka mig en diamant, för ringarna vi tittade på var sjukt fina.

Har även börjat maila med dom som gör klänningen. Jag mailar in alla mina mått så sys klänningen upp exakt efter min kropp. Så den ska sitta som gjutet. Så nu får jag allt se till att hålla vikten. Jag är lycklig, ett sånt rus.

Bara det att förlovningsringarna är på väg är en dröm som blir sann. Jag har drömt om den här dagen så länge, och det har aldrig känts så självklart med någon som det gör med min älskling. Han är och kikar vad det kostar att hyra frack osv just nu i denna stund.

Vi har även hittat cateringfirma, inte alls så farligt för buffén vi ville ha, 125kr/person. Så ska vi väl be min kära mor laga pannkakor som alternativ till barn och även vuxna som inte vill ha buffén, Tårtan vi har sett är hur fin som helst, har mailat för att boka in en tid för att gå dit och titta och smaka på tårtan.

Toastmadame har vi också utsett, blir min gamla konfirmandledare. Har även utsett en barndomskompis till att hjälpa mig hålla reda på planering och avbockning på allt man ska hinna med att fixa. Shit, det är på riktigt. JAG SKA GIFTA MIG!!!

Lämnade telefonnumret till kyrkan vi vill ha, det ska ringa en präst imorgon. Sen ska jag även flirta lite med min faster och se om hon kan tänka sig att be sin man fotografera (jag sjöng ju ändå på deras bröllop).  Så nu går det framåt. Dags att ringa skatteverket och beställa hinderprövning osv, fast det orkar jag inte ta idag. Ska allt prata med prästen först och se till att få den präst jag vill ha på det datum som jag vill ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0